Azerbaycanca İlk Dinsiz Forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Azerbaycanca İlk Dinsiz Forum

Cesaretli Olun


    Dhammapada - Buda'nın Sözleri- Bölüm 1 - İkililer

    avatar
    Admin
    Admin


    Mesaj Sayısı : 72
    Kayıt tarihi : 25/09/09
    Nerden : Istanbul

    Dhammapada - Buda'nın Sözleri- Bölüm 1 - İkililer Empty Dhammapada - Buda'nın Sözleri- Bölüm 1 - İkililer

    Yeni mövzu tarafından Admin B. Sen. 27, 2009 4:02 pm


    1.

    Algının peşisıra gelir akıl halleri*
    Onlar için algı yücedir, algıdan çıkarlar ortaya
    Kim ki kirli algı* ile konuşur ve hareket eder
    Onu acı takip eder
    Tıpkı kağnının öküzü takip ettiği gibi


    *
    Algı ve akıl halleri: Algı ile bir nesnenin görülmesi, duyulması,
    koklanması, kısaca hissedilmesi kastedilmektedir. Bu algılama sonucu
    ortaya çıkan bağlanma, öfke, arzu, nefret vs. gibi duygular aklın
    halleridir.

    * Kirli algı: örneğin öfke akıl hali.






    2.



    Algının peşisıra gelir akıl halleri
    Onlar için algı yücedir, algıdan çıkarlar ortaya
    Kim ki sakin algı ile konuşur ve hareket eder
    Onu huzur takip eder
    Asla kaybolmayan bir gölge gibi






    3.



    “Bana hakaret etti! Bana vurdu!

    Beni bozguna uğrattı! Benden çaldı!”

    Kendilerini böylesi düşüncelerle kuşatanlar

    Düşmanlıkları aşamaz





    4.



    “Bana hakaret etti! Bana vurdu!

    Beni bozguna uğrattı! Benden çaldı!”

    Kendilerini böylesi düşüncelerle kuşatmayanlar

    Düşmanlıkları aşabilir



    5.



    Düşmanlık düşmanlıkla aşılmaz

    Düşmanlık ancak düşmanlık yapmayarak aşılır

    Koşullar ne olursa olsun

    Bu ezeli ve ebedi bir gerçektir





    6.



    “Burada biz mücadele veriyoruz”

    Herkes bunun bilincinde değildir

    Bilincinde olanlar için ise

    Çekişmeler zaten aşılmıştır





    7.



    Her kim ki zevk peşinde koşar, gözü doymaz

    Tembel, uyuşuk ve duyularının esiridir

    Mara’nın* avucu içindedir o kişi

    Rüzgarın savurduğu cılız bir ağaç misali



    * Mara: Sıradanı sıradışı, kötüyü iyiymiş gibi gösterip insanları yoldan çıkaran ölüm tanrısı.





    8.



    Her kim ki zevk peşinde koşmaz

    Yediğine dikkat eder, sadık, çalışkan

    Ve duyularının hakimidir

    Mara’nın hükmü yoktur o kişi üzerinde

    Rüzgarın başedemediği sarp bir kaya misali





    9.



    Kusurlarından* arınmadığı halde

    Doğruluk ve iradeden yoksun

    Sarı cüppeyi giyen kişi

    O cüppeye layık değildir



    * Kusurlar: Akla zarar veren sağlıksız psikolojik özellikler. Bunların üç kaynağı vardır: 1. Açgözlülük, açlık ve bağlılık 2. Nefret, kötü niyet ve tiksinme 3. Cehalet, yanlış düşünme ve dikkatsizlik.





    *
    Sarı cüppe: Budist rahipler tarafından giyilen giysi, dünyevi
    uğraşılardan el etek çekmişliği temsil eder. Farklı budist ekollerin
    farklı renk ve şekilde cüppeleri vardır.






    10.



    Ancak kusurlarını dışlamıs,

    Doğruluk ve irade sahibi

    Erdemleri nice olan kişi

    Sarı cüppeye layıktır





    11.



    Temel olmayanı temel sayan

    Ve temeli temel olmayan olarak görenler

    Bozuk niyetleriyle

    Temele erişemezler





    12.



    Temeli temel

    Ve yüzeyseli yüzeysel olarak bilenler

    Dürüst niyetleriyle

    Temele erişirler





    13.





    Çatısı bakımsız bir evin içine

    Yağmur nasıl girerse

    Başıboş bırakılmış bir aklın içine

    Tutku* da aynı şekilde işler



    * Tutku: Açgözlülük ve tüm diğer bedensel arzular. Daha önce bahsi geçen üç kusur kaynağının ilki.





    14.



    Çatısı bakımlı bir evin içine

    Yağmur nasıl girmezse

    Özen gösterilmiş bir aklın içine

    Tutku da aynı şekilde işlemez





    15.



    Burada üzülür; öte tarafta üzülür

    Kötülük yapan her iki tarafta da üzülür

    Davranışlarındaki hatayı görüp

    Azap çeker üzülür





    16.



    Burada sevinir; öte tarafta sevinir

    İyilik yapan her iki tarafta da sevinir

    Davranışlarındaki saflığı görüp

    Keyiflenir sevinir





    17.



    Burada eziyet çeker; öte tarafta eziyet çeker

    Kötülük yapan her iki tarafta da eziyet çeker

    ‘Kötülük yaptım’ diye düşünüp eziyet çeker, kederlenir

    Ve çektiği eziyet büsbütün artar





    18.



    Burada sevinir; öte tarafta sevinir

    İyilik yapan her iki tarafta da sevinir

    ‘İyilik yaptim’ der neşelenir

    Ve sevinci büsbütün artar





    19.



    Eğer bir kimse, birçok metni ezberden okuyabildiği halde

    Onların gösterdiği yolda yürümüyorsa

    O kişi bu dini yolculuğun yolcusu değildir

    Başkalarının koyunlarını sayan şaşkın bir çoban misali





    20.



    Eğer bir kimse, çok az metni ezberden okuyabildiği halde

    Dhamma'nın gösterdiği yolda yürüyorsa

    Tutkuyu, kötü niyeti ve dikkatsizliği terk etmiş

    Ne buraya ne öte tarafa sarılan

    Bilgisi sağlam ve aklı özgürse

    O kişi bu dini yolculuğun yolcusudur

      Forum saatı: B.e. May 20, 2024 9:25 pm